Acrobatics Show + Taxiajkt i Nanjing Lu

Beklager at det har gått så lang tid siden forrige oppdatering, skylder på at jeg har vært bizzi :p

Siden sist har vi hatt en del fri og gjort veldig mye "turistaktig". Ca halvparten av "gjengen" dro til Beijing, men resten av oss har vært i Shanghai. Vi har bl.a. vært i Shanghai Ocean Aquarium og besøkt Yu Garden og Old City, det kommer bilder av dette senere, kanskje i morgen. I går (søndag) var vi på skolen på informasjonsmøte og fikk bøker. Etterpå dro vi på en kantonesisk restaurant på BI / Fudan sin regning og spiste et skikkelig herremåltid! Tradisjonelle kinesiske restauranter serverer tydeligvis middager med veldig mange retter, litt som tapas. Vi var vel innom ca 15-20 forskjellige retter inkludert dessert. Smakte blant annet slange for første gang, og vi fikk en fugl som jeg nå i ettertid har funnet ut at sannsynligvis var due. I tillegg var det krabbe, hummer, scampi, reker, kylling, fisk, biff, masse forskjellig frukt og grønnsaker, jalapenos, chilipepper, potetsuppe, ostepai + + + Nye øl kom på bordet hele tiden. Vi satt sikkert og spiste i 2 og en halv time, det var megachill! Etter middagen dro mange av oss hjem til Kim og jeg for å "slappe av litt" men det utviklet seg fort til reneste vorspielet. Rundt tolv dro vi til Øyvind, Simen og Ulrik for å fortsette festen, men etter ca 1 time kom politiet for å høflig be oss skru ned lyden for andre gang så da tok vi kvelden.

Dagen i dag begynte ganske digg, Ulrik og Anniken kom med pizza til frokost, etter å ha spist gikk vi ut i den lille parken vår og spilte badminton og fotball. Det var litt varmt med sol og 31 grader (det har begynt å bli litt varmere her igjen nå, har ikke regnet på mange dager!) men morsomt med litt sport og lek. Noen timer og en bærepose med vannflasker senere gikk vi inn for å dusje og slappe av frem til vi skulle på skolen for semesterets første ordentlige forelesning. Vi skal tydeligvis ha et av fagene om kvelden, fra 1830 - 2100. Litt i seneste laget, men jeg tror vi heldigvis skal ha alle de andre fagene på dagtid. Faget vi hadde i dag kalles "International Marketing Intelligence" og er det eneste faget vi har sammen med andre internasjonale og kinesiske studenter. Vi var over 100 stykker i klassen og det ble veldig trangt i klasserommet, men de skulle visst prøve å få et annet rom neste uke. Foreleserne, (1 fra Belgia og 1 fra USA) var ekstremt flinke og engasjerende! De rant over av energi og undervisningsglede og hadde ingen problemer med å holde på konsentrasjonen til over 100 ungdommer i 2 og en halv time. Hvis de andre foreleserne er like gode gleder jeg meg ekstremt til resten av forelesningene!

Etter forelesningen dro vi på Salabim (den norskeide italienske restauranten) og spiste og så dro alle hjem. I morgen skal vi nemlig tidlig opp for å dra på helsesjekk. På infomøtet på søndag fikk vi beskjed om at vi hverken kunne spise eller drikke morgenen før helsesjekken, litt weird og kjipt, men regner med de har en eller annen teit grunn for det. Burde egentlig lagt meg for 1 time siden, men blir stressa av å ligge så etter med bloggingen, så her kommer det litt bilder, bl.a. fra Akrobat-showet vi var på for litt over en siden. Jeg har mange videoer fra showet også, men de tar 45 minutter for Vimeo.com å gjøre klar så må legge de ut neste gang.

Forrige helg dro vi på Carrefour (supermarked med bra utvalg av vestlige importvarer) og laget taco! Det var jææææææævlig digg!

Fra avslappingen som ble til vors: håret til Margrete, armen til Michelle, Katrine, Simen, Øyvind og Anniken.

Plutselig ble det visst alt for gøy og folk begynte å danse. Tok ikke så lang tid før vi dro til gutta borti svingen som i motsetning til Kim og meg har stereoanlegg.

Kim og Anniken står i Lin Ping Lu og prøver å få taxi.

Her ser vi kjøpesenteret vårt og leilighetene i bakgrunnen. Leiligheten min i den røde sirkelen.

Etter å ha tatt taxi til skolen var det alle sammen inn i busser for å kjøre til Shanghai Center Theatre og se på Akrobatikk-show.

Ulrik og Ulrikke

Vi nærmer oss, her er vi i Nanjing Lu.

Nanjing Lu er den 6 km lange shoppinggata. Hele gata har trær med julepynt som dette :p

Puma

Burberry

Kjøpesenter med bare luxusmerker, type Louis Vitton, Gucci, Versace, Chanel + + +

Swarovski diamonds

Innkjørselen til Shanghai Center Theatre

Stilig sted.

Litt vanskelig å se, men det rant vann utenpå hele denne veggen.

Runt hele bygget var det en slags vollgrav, her er inngangen til et hotell i form av en bro.

Hotellet.

Opp mot Shanghai Center Theatre

Jan Eirik, Ali, Ting Ting, Nina, Helene, Ingrid, Arnt og Katrine

Nå kommer det en del bilder av de forskjellige nummerne, har filmer av de fleste som er mye mer imponerende, skal legge de ut neste gang.

De her balanserte pinner, tok litt salto med dem og sånn.

Slangedamer. Insane.

Hun i midten må jo dø av smerte :s

Han her sjonglerte masse dritt og trikset med sprettballer og sånn.

De her trikset med spyd.

Ganske ninja-aktig.

Han her trikset med krukker(!) mens damene magedanset.

Sterke karer.

Han her var tryllekunstner.

Veldig flink! :p

Hun her balanserte vinglass på nesa.

Det her var et klovne-nummer eller noe sånt.

Slangedamene igjen.

Litt feigt å ha sikkerhetsline da.

Dette paret "danset" i tau.

Knivkasting.

En heldig dude fra publikum fikk lov å bli med! :p

Og så var det slutt!

Da vi kom ut hadde det begynt å lyne og tordne og regne som faen.

Vi kunne ha valgt å bli med bussene tilbake til skolen og prøvd å finne taxi der (nesten umulig når det regner), men vi ble heller igjen i sentrum og begynte å prøve å få taxi med en gang.

Siiiinging in the raaain!

Et blomsterbed med chili.

Kineserne er tydeligvis veldig interessert i å være sexy. "Sexy Issue", "New Sexy" og "Be A Sexy Bride" :p

Kul bygning.

Dette er Jing'an tempelet. Bygget i år 247!!! Det har helt sikkert blitt rivd, knust, brent og sprengt mange ganger, men blitt bygget opp igjen, men allikevel er det litt sykt.

Hvem er mann og hvem er dame?

Paramount er et utested i Shanghai som har vært åpent siden 1930-tallet. Har forandret seg litt siden dengang da.

Etter å ha gått alt for lenge uten å få taxi måtte vi ha mat, takk gud for McDonalds.

Expo-maskoten.

Electrical fence.

Stilig kåk da, hadde sikkert hatt heftig gjerde om jeg bodde der jeg og.

Haha en scooter med neonlys under.

Rimelig highclass frisørsalong, sjekk lysekrona! :p

Rett etter dette fikk vi heldigvis taxi og fikk dratt hjem.

Det var alt for i dag! I morgen kommer det forhåpentligvis noen videosnutter og flere bilder fra akvariumet og Yu Garden og litt andre turistting. Etter helsesjekken i morgen har vi fri frem til mandag så da får jeg sikkert gjort mye fornuftig.